BLOG

25 lat na rynku

Historia miodów Huzar to opowieść o ludziach, których od 25 lat łączy pasja do słodyczy. W tym roku Huzar obchodzimy  jubileusz 25 lat istnienia Firmy i marki Miody Huzar. Taka okazja skłania nas do refleksji i spojrzenia wstecz na drogę, którą przebyliśmy do miejsca, w którym dziś jesteśmy.

Firma powstała w 1997 roku z inicjatywy dwu wspólników Stanisława Florczyka i Adama Maciuszka. Panowie wspólnie stawiali pierwsze kroki w biznesie, dzielili obowiązki, sukcesy a nawet porażki. Od początku istnienia firma zajmowała się konfekcjonowaniem miodu i ten słodki biznes okazał się strzałem w dziesiątkę.

Obecnie w naszych magazynach znajdują się miody z Bieszczad, Roztocza, a także z odległej Kuby czy Argentyny, ale choć dziś nasze zasięgi obejmują znaczną część świata to zaczynaliśmy od naszego własnego podwórka.

Pierwsze kroki stawialiśmy w czasach, kiedy  środowisko biznesowe w Polsce dopiero się tworzyło, a co za tym idzie nie było gotowych rozwiązań wspierających biznes, jasnych przepisów, ani nawet zorganizowanej dystrybucji” – wspominają założyciele firmy.  „Wszystko – od skupu surowca, przez produkcję, zaprojektowanie i zakup opakowań, a w końcu sprzedaż i logistykę – musieliśmy organizować sami. Warunki były trudne, by nie powiedzieć siermiężne, uczyliśmy się, popełnialiśmy błędy, ale mieliśmy jasny cel, który wyznaczał nam kierunek. Stworzyć stabilną firmę, jakościowy produkt i utrzymać się na runku.”

Rozwój, rozbudowa  i nieustanne doskonalenie zarówno zaplecza produkcyjnego, jak i samego produktu okazały się dla nas słuszną strategią.

Obecnie należymy do czołowych przedsiębiorstw w branży, współpracujemy z największymi sieciami handlowymi w Polsce , a także eksportujemy miód do 20 różnych krajów świata. By lepiej zobrazować  skalę osiągnięć na przestrzeni lat przyjrzyjmy się bliżej historii Firmy. Pierwszy zakład Huzara mieścił się przy ulicy Chopina w Nowy Sączu i tam ruszyła pierwsza linia produkcyjna. Początkowo w ofercie dostępny był jedynie miód z Polski, rozlewany tylko do opakowań szklanych.  Miód skupowany był bezpośrednio od pszczelarzy, do których właściciele firmy jeździli osobiście. W pierwszych latach nie były to duże ilości, a roczna sprzedaż plasowała się w okolicach 350 ton miodu.

Zapotrzebowanie na miód rosło z roku na rok, powiększała się też wypracowana sieć kontaktów.  Szybko pojawiła się potrzeba, by szukać surowca nie tylko w Polsce, ale i za granicą – najpierw na Ukrainie, a później także w innych krajach. Skokowy wzrost sprzedaży spowodował w pewnym momencie decyzję o rozbudowie zakładu.

„Produkcję rozpoczynaliśmy w stosunkowo niewielkim zakładzie, więc wraz z rozwojem firmy i pozyskaniem nowych klientów stało się jasne, że nasze zaplecze produkcyjne i magazynowe  nie podoła większym zamówieniom”- wspominają właściciele.

Decyzja o budowie nowej siedziby, a przy tym większych hal produkcyjnych oraz  magazynowych, stała się naturalną drogą rozwoju. Inwestycję rozpoczęto w 2008 roku, a już dwa lata później zakończył się pierwszy etap prac. Powstał nowoczesny zakład produkcyjny o powierzchni 5000 m² mieszczący w nowoczesne linie technologiczne oraz magazyny. Rozbudowa stworzyła nowe możliwości produkcyjne i logistyczne, dzięki którym Firma mogła sprostać rosnącym oczekiwaniom rynku.  Zakończenie drugiego etapu prac w 2017 roku zwiększyło powierzchnię zakładu o kolejne 2000 m², a ostatni etap, zrealizowany  w 2021 roku, powiększył ją do około 10 000 m². Firma zyskała dodatkową powierzchnię magazynową  i produkcyjną.

20 000 ton miodu rocznie, ma w ofercie miody z kilkudziesięciu krajów świata, dysponuje kilkunastoma liniami produkcyjnymi przystosowanymi do rozlewu miodu do różnych typów opakowań – od małych jednoporcjowych saszetek, przez różnej wielkości opakowania szklane i plastikowe, aż po hurtowe beczki , tankopalety i cysterny.  Huzar dostarcza miód nie tylko na rynek polski, zajmujemy się także eksportem surowca oraz mieszanek dostosowanych do potrzeb klientów z 20 różnych krajów.

Dbałość o jakość produktu i bezpieczeństwo samego procesu od samego początku były stawiane bardzo wysoko.

Wszak to ostatecznie jakość decyduje o trwałości relacji z klientem. Gwarancją wysokiej jakości produktu jest ścisła kontrola procesów produkcyjnych. Realizując  powyższe założenia już w 2001 roku Zarząd podjął decyzję o wdrożeniu Systemu Zarządzania Jakością wg Normy ISO 9001:2000, zaś dwa lata później Systemu Analizy Zagrożeń i Krytycznego Punkt Kontroli – HACCP. Dzięki nim procesy technologiczne w zakładzie podlegają nieustannemu monitoringowi.  W kolejnych latach, w ramach podnoszenia jakości produkcji, wdrożono i certyfikowano standard IFS (International Food Standard) oraz BRC (British Retail Consorcium) –  standardy wymagające najwyższej dbałości o produkt. Firma Huzar posiada także Certyfikat zgodności Ekogwarancja PRTE oraz Certyfikat Koszerności nadawany przez Związek Gmin Wyznaniowych Żydowskich.

Jakość i bezpieczeństwo produktów schodzących z linii produkcyjnych Huzara potwierdzają badania. Każda partia jest kontrolowana. Firma posiada własne laboratorium, które na bieżąco analizuje czystość próbek poszczególnych partii miodu, korzysta również z opinii niezależnych europejskich instytutów badawczych, których analizy dają najwyższą gwarancję jakości.

Miody firmy Huzar od lat cieszą się dobrymi opiniami klientów, co potwierdzają liczne nagrody i wyróżnienia: Konsumencki Znak Jakości, Polski Znak Jakości, Lider Dobrej Marki – to tylko kilka z nich.

A co jest sekretem sukcesu Firmy?

„Ćwierć wieku na rynku, spektakularny wzrost i rozbudowa zaplecza nie byłyby możliwe, gdyby nie nasz zgrany zespół lojalnych pracowników. Niektórzy są z nami od samego początku” – mówią właściciele. „Obecnie w Firmie Huzar zatrudnionych jest ponad 100 osób i to dzięki ich determinacji i rzetelności jesteśmy w stanie codziennie mierzyć się z wyzwaniami jakie stawia przed nami rzeczywistość.

 

 

 

 

 

0 komentarzy
     leave a comment

    Your email address will not be published.